Zoeken in de titels op deze website:

Inhoudsopgave
Titel

Vraagwijzer HRM totaal

  • Informatiesoort: Handreikingen
  • Auteur: D. IJlst
  • Bijgewerkt tot: 21-03-2019

Zoeken binnen deze titel

Inhoudsopgave
Artikel

Hoe wordt het geschiktste medium voor werving geselecteerd?

Een organisatie die invulling zoekt voor een functie, kan gebruikmaken van zeer veel instrumenten. Enkele voorbeelden zijn:

  • interne werving;

  • referral recruitment *) (ook via-via werving genoemd);

  • directe benadering of headhunting;

  • eigen website of vacaturesite;

  • print advertenties in dagbladen of specialistische bladen (bijvoorbeeld vakbladen);

  • adverteren via internet zoekmachines, jobsites of social media;

  • cv's zoeken in een vacaturebank met eigen cv-bank;

  • contacten met scholen en universiteiten;

  • presentaties op beurzen, seminars en evenementen;

  • adverteren via andere media zoals tv, radio, outdoor, guerrillamarketing, etc.

*) Referral recruitment. Via via-werven is een manier om passieve kandidaten te bereiken. Eigen personeel brengt de vacature onder de aandacht

Log in of activeer deze boektitel om verder te lezen.

Om het hele document te lezen moet u eerst inloggen of deze boektitel activeren.

Inloggen

Log in met uw e-mailadres en wachtwoord om het hele document te lezen.

Nu inloggen

Activeren

Activeer deze boektitel om het hele document te lezen.

Boektitel activeren